Kā mainījušās pasaulslavenas kompānijas, pateicoties aptauju rezultātiem?

Daudzi cilvēki atsakās no aptauju un anketu pildīšanas, jo uzskata, ka tam tāpat nav nekādas jēgas. Viņi ir pārliecināti, ka pat tad, ja kompānija, kas veic aptauju, uzzinās sabiedrības viedokli dažādos jautājumos, tam nesekos reāla rīcība. Šāds priekšstats ir ļoti maldīgs, jo vairākas pasaulē zināmas kompānijas ir mainījušas savu darbību tieši balstoties uz aptauju rezultātiem.

Piemēram, kompānija Lego, būtiski mainīja savu ražoto rotaļlietu klāstu, tieši balstoties uz nopietniem pētījumiem, kuros kā pētāmā metode tika izmantotas aptaujas. Sākotnēji kompānija ražoja rotaļlietas, kas daudz vairāk bija piemērotas zēniem un tikai 9% no visiem rotaļlietu izmantotājiem bija meitenes. To saprotot, kompānija vēlējās radīt produktus, kas būtu piemēroti arī meitenēm. Lego, sadarbojoties ar pētījumu kompāniju, veica 4 gadus ilgu anketēšanu, kurā tika iesaistītas vairāk nekā kā 3 500 meitenes un viņu vecāki. Aptauja saturēja jautājumus par meiteņu spēlēšanās paradumiem un to, kas padarītu Lego ražotās rotaļlietas interesantas arī meitenēm. Pateicoties aptauju rezultātiem, Lego 2012. gadā izlaida jaunu rotaļlietu līniju „Lego Frends”, kuras tematika, krāsas, iepakojumi utt., bija meitenēm saistoši. Pēc aptaujas ieguvēji bija gan kompānija, jo piesaistīja jaunus klientus, gan meitenes, kas piedalījās aptaujā, jo varēja iegādāties sev interesējošas rotaļlietas.

McDonalds ir viens no lielākajiem ātrās ēdināšanas uzņēmumiem pasaulē un to viņiem ir izdevies sasniegt tieši klientu anketēšanas dēļ. Šī anketēšana norit visu laiku, lai uzņēmums nepārtraukti varētu sekot līdzi klientu vēlmēm. Savu mārketinga pētījumu viņi balsta uz četriem pamata jautājumiem – kādus produktus patērētāji vēlas saņemt; kādas cenas klienti ir gatavi maksāt; kādus masu saziņas līdzekļus viņi izmanto; kuri restorāni ir visapmeklētākie. Balstoties uz šīs aptaujas rezultātiem, McDonalds regulē visu savu darbību. Šajā gadījumā aptaujas ietekmē ne tikai ražoto produktu klāstu, bet arī citas klientiem būtiskas lietas. Tieši pateicoties aptaujām McDonals uzsāka ražot veselīgu produktu līniju un attīstīja reklāmas kampaņu, kas pierāda, ka uzņēmums izmanto īstu gaļu un dabīgus produktus, jo cilvēki mūsdienās daudz vairāk pievērš uzmanību veselīgam dzīvesveidam.

Arī viena no pasaulē vispopulārākajām tehnoloģiju kompānijām Apple savu darbību ir mainījusi pateicoties aptaujām. Šādus panākumus kompānija ir sasniegusi ne tikai pateicoties savām inovācijām, bet arī tāpēc, ka viņi ļoti cenšas izzināt savu klientu vēlmes, izmantojot mārketinga pētījumus. Viņi noskaidro, ko tieši patērētāji vēlas un kādas funkcijas viņiem ir nepieciešamas savās elektroniskajās ierīcēs. Apple ir pat izveidojusi pētījumu grupu ar nosaukumu Apple Customer Pulse. Tā nodarbojas tieši ar klientu vēlmju izzināšanu. Apple pētījumu grupa izmanto tieši interneta aptaujas, kas viņiem ļauj ietaupīt laiku datu analizēšanai un vieglāk sasniegt respondentus. Šie pētījumi ir iemesls dažādiem produktu dizainiem un modifikācijām, kā, piemēram, lielākiem ekrāniem.

Šie piemēri pierāda, ka aptauju rezultāti kompānijām tiešām ir svarīgi un balstoties uz tiem notiek reālas pārmaiņas. Mūsdienās, lai uzņēmums būtu veiksmīgs, tam ir jāspēj pielāgot savu ražoto preču un pakalpojumu klāstu klientu vēlmēm un vajadzībām. Ne velti tieši pasaulē veiksmīgākās kompānijas tērē lielus līdzekļus, lai veiktu aptaujas un uzzinātu, ko vēlas viņu potenciālie klienti.